به‌روزرسانی‌های Google Mobile


به‌روزرسانی‌های Google Mobile

به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل به‌روزرسانی‌های Google Mobile گفته می‌شود که در درجه اول بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای موبایل را در نظر می‌گیرند.

 

با اولین عرضه در سال 2015، گوگل دوستی تلفن همراه را به یک فاکتور رتبه بندی برای نتایج جستجوی موبایل تبدیل کرد.

 

Mobilegeddon – به‌روزرسانی‌های Google با تأثیر رسانه‌ای

 

در سال 2015، برای اولین بار در تاریخ، گوگل به طور برجسته به‌روزرسانی الگوریتم خود را با تاریخ دقیق عرضه اعلام کرد. این به‌روزرسانی که در تاریخ Google Updates با نام «Mobilegeddon» ثبت شد، نه تنها در محافل سئو یا در وبلاگ‌های مرتبط مورد بحث قرار گرفت، بلکه توسط رسانه‌های گروهی مانند اشپیگل نیز مورد توجه قرار گرفت.

 

اصطلاح "Mobilegeddon" برای اولین بار در صحنه بازاریابی آنلاین ایالات متحده استفاده شد. این اصطلاح از «موبایل» و «آرماگدون» تشکیل شده است.

بر اساس باور آلمانی ها، آرماگدون به آخرین داوری، پایان جهان اشاره دارد. اصطلاح بسیار جنگی "Mobilegeddon" برای آپدیت گوگل برای تاکید بر اهمیت آن در مهدی نجاری سئو نظر گرفته شده بود.

 در ابتدا، مدیران وب‌سایت‌ها در سراسر جهان تصور می‌کردند که وب‌سایت‌هایی که برای گوشی‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های تلفن همراه بهینه‌سازی نشده‌اند، پس از عرضه، از دست دادن رتبه‌بندی قابل توجهی متحمل خواهند شد. با این حال، تأثیرات به‌روزرسانی موبایل اول بر رتبه‌بندی در 21 آوریل 2015 و اندکی پس از آن در واقع محدود بود.

 

تأثیر کم در ابتدا ممکن است به این دلیل باشد که فقط نتایج جستجوی تلفن همراه تحت تأثیر محتوای به‌روزرسانی الگوریتم قرار گرفتند. در عین حال، می توان فرض کرد که دغدغه اصلی گوگل جلب توجه به موضوع «بهینه سازی موبایل» بوده است.

 

تقریبا یک سال پس از عرضه به‌روزرسانی موبایل اول searchmetrics.com، دومین به‌روزرسانی موبایل در ژوئن 2016 دنبال شد. تجزیه و تحلیل Searchmetrics نشان داده است که این بار تأثیرات روی رتبه بندی و در نتیجه ترافیک نسبتاً قابل کنترل بود. اثرات تنظیمات الگوریتم معمولاً بسیار کمتر از به‌روزرسانی Google Panda یا به‌روزرسانی Google Penguin بود.

 

ویژگی‌های به‌روزرسانی‌های Google Mobile

 

  • سازگاری با موبایل در حال تبدیل شدن به یک عامل رتبه بندی است.
  • نتایج جستجوی جستجوی تلفن همراه تحت تأثیر قرار می گیرند، به عنوان مثال با گوشی هوشمند.
  • الگوریتم مبتنی بر URL است و برای کل دامنه عمومی نیست.
  • صفحات همچنان می توانند در نتایج جستجوی موبایل رتبه خوبی داشته باشند، حتی اگر برای دستگاه های تلفن همراه بهینه نشده باشند.
  • گوگل به طور خودکار تشخیص می دهد که آیا یک سایت برای موبایل مناسب است یا خیر.

 

اهداف Google Mobile Updates چیست؟

 

مانند همه به‌روزرسانی‌های Google، به‌روزرسانی‌های تلفن همراه نیز با هدف بهبود نتایج جستجو برای کاربران انجام می‌شوند. اما در حالی که تنظیمات مرسوم در الگوریتم موتور جستجو را می توان برای همه پرس و جوهای جستجو اعمال کرد، تأثیر به روز رسانی های تلفن همراه به SERP های تلفن همراه محدود می شود.

 

گوگل با ارتقای سازگاری با دستگاه همراه، روندی را در استفاده از اینترنت دنبال می کند. در برخی مناطق، بیش از نیمی از جستجوهای جستجو در حال حاضر با استفاده از تلفن های هوشمند انجام می شود.

 

برای گوگل، معرفی به روز رسانی موبایل قطعا هدف بسیار ملموس تری دارد. زیرا اگر گروه موتور جستجو بخواهد به ارائه نتایج جستجوی مرتبط و با کیفیت ادامه دهد، صفحات موجود در فهرست نیز باید پاسخگوی نیاز کاربران باشد.

 اگر کاربران اعتماد خود را به این نتایج جستجو از دست بدهند، زیرا صفحات هدفی که برای موبایل بهینه نشده اند، قابلیت استفاده ضعیفی دارند، ممکن است در آینده به موتور جستجوی دیگری مراجعه کنند.

 

عواقب به روز رسانی موبایل برای وب مسترها و سئوکاران

 

اگر وب‌مسترها و شرکت‌ها وب‌سایت‌های خود را برای گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های تلفن همراه بهینه‌سازی نکنند، در معرض خطر ضررهای رتبه‌بندی در SERP‌های موبایل هستند.

از یک طرف، این تلفات می تواند از طریق استفاده مستقیم از الگوریتم موبایل رخ دهد. از سوی دیگر، صفحاتی که برای گوشی های هوشمند مناسب نیستند، سیگنال های منفی کاربران را به گوگل ارسال می کنند. به عنوان مثال، نرخ پرش می تواند افزایش یابد و مدت اقامت می تواند کاهش یابد.

 

در بهینه سازی موبایل چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

 

در جریان معرفی به‌روزرسانی‌های موبایل، به مدیران وب‌سایت‌ها در سراسر جهان توصیه می‌شود که وب‌سایت‌های خود را برای استفاده از تلفن همراه بهینه کنند.

 روش دیگری که گوگل توصیه می کند طراحی واکنش گرا است. این اجازه می دهد تا محتوا و طرح وب سایت ها به طور مستقیم با دستگاه مورد استفاده برای دسترسی به صفحه هدف تطبیق داده شود. با طراحی واکنشگرا، تنظیم صحیح تگ viewport بسیار مهم است.

 

یکی دیگر از امکان بهینه سازی موبایل، ایجاد زیر دامنه های ویژه برای دستگاه های تلفن همراه است. اما در این مورد، دو نسخه از یک وب سایت باید حفظ شود. این به نوبه خود بر عناصر دیگر مانند تگ های متعارف، نقشه های سایت rel=alternate یا XML تأثیر می گذارد.

 

در اصل، مهم است که هنگام بهینه سازی برای موبایل، مدیریت متفاوت وب سایت را در نظر بگیرید. وب‌سایت‌ها با گوشی هوشمند از طریق صفحه نمایش لمسی اداره می‌شوند، در حالی که ماوس و صفحه کلید با دسکتاپ در دسترس هستند.

 

در آینده، به‌ویژه هنگام بهینه‌سازی برای گوشی‌های هوشمند، اگر وب‌سایت‌ها به عنوان مثال از طریق کنترل صوتی کار کنند، نشانه‌گذاری‌ها می‌توانند اهمیت بیشتری پیدا کنند.

 

https://kwafoo.coe.neu.edu:7788/git/kabodseo6119

http://bioimagingcore.be/q2a/user/kabodseo6119

https://list.ly/gotor71939/lists

https://www.skillshare.com/profile/Kabodseo6119-Kabodseo6119/747318744

https://replit.com/@kabodseo6119

http://ttlink.com/kabodseo6119

https://letterboxd.com/kabodseo6119/

https://www.kiva.org/lender/eapbs7671

https://slides.com/kabodseo6119

https://priti-nag.tribe.so/user/kabodseo6119

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.